Utdelningsaktier USA

Utdelningsaktier USA


Utdelningsaktier USA är något du bör ha om du är intresserad av utdelningar.
USA har en väldigt god börshistorik och du hittar bolag som år efter år höjt utdelningarna, oavsett vilket tillstånd världen har varit i.

Dessa utdelningsaktier i USA finns kortfattat i tre varianter:


Dividend Kings

+50 år av höjda utdelningar, alltså sett till utdelningshöjningar de bästaste bäst av kungarna. Eller drottningarna om du så vill.

Dividend Aristocrats

 +25 år av höjda utdelningar, som ingår i indexet S&P 500.
Kort förklarat är S&P 500 är ett amerikanskt aktieindex som innehåller de 500 största bolagen.
Men du kan såklart höja utdelningarna utan att vara med i detta index, och då hamnar du i Dividend Champions:

Dividend Champions

+25 år av höjda utdelningar, men inte nödvändigtvis ingående i S&P 500.
S&P 500 är 

Nedan ser du mina innehav, det här är en blandning av utdelningsaktier USA men även lite från Kanada, observera att det inte enbart är från ovanstående tre kategorier.
Ta nu inga beslut av det jag skriver, utan läs på, googla och ta dina egna beslut. Jag gör fortfarande misstag, och det kommer du med att göra. Men det här är bolag som presterat bra i en massa år.





Något som däremot är från ovanstående tre kategorier är mina kandidater, det vill säga vad jag kommer att köpa framöver. Eftersom jag månadssparar får jag helt enkelt ge mig till tåls gällande utdelningsaktier USA.

Nu kommer en hobbyanalys, baserat på googlande, andra bloggar men framför allt analyserna från simplysafedividends.com. Jag har också sett över utdelningshistoriken manuellt via diverse informationssidor. Exempelvis morningstar.com, nasdaq.com, dividend.com, dividendchannel.com för att få upp utdelningshistoriken. Är den mer eller mindre stigande har jag inget att oroa mig för, och är i en bransch som inte har framtiden mot sig.

Analysen från simplysafedividends.com samt liknande från pålitliga bloggare räcker gott.


Saxat från mina noteringar nedan, och hade jag börjat om med investeringar hade jag nog köpt dessa först. Utdelningarna per år runt 1-3%, men fortsätter höjningarna i 50 år till blir detta riktigt stora belopp över tid för den långsiktiga. Klassiskt bland svenska utdelningsjägare och våra bolag här är kanske utdelning på 3-6%, men då oftast utan dessa höjningar i 25 eller över 50. Dom som ligger och nosar här hemma är exempelvis H&M, Castellum och Hufvudstaden. H&Ms kurs för närvarande under 2018 vittnar om att inget är säkert, oavsett historik.

Nedan är alla Dividend Kings, och ett plock från en blandning av branscher.

Kandidater utdelningsaktier USA 



Colgate Palmolive

Gör: Bland annat tandkräm, tvål, djurfoder
122 år av utdelningar, varav höjningar de senaste 54 åren.

3M
Gör: Tejp, postits, rengörningsartiklar, munvård, elektronik, sandpapper och en himla massa annat.
100 år av utdelningar, varav hela 60år med höjningar

HRL - Hormel Foods Corp
Gör: Mat mat mat
Utdelningshöjningar i 52 år.

O - Realty Income
Fastigheter
49 år av höjningar


CINF: Cincinatti Financial
Försäkringar
Höjt i 58 år

SCL: Stepan Company
Kemikalier
Höjt i 50 år

Kommentarer



  1. Jag heter Linus SAARINEN och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10.45 eftersom bankerna inte fungerar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans mejl. combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar