Du hade det sämre på den gamla goda tiden!


Så är det, trots dagens samhälle och det eviga bombarderandet av "bad horrible news" har vi det bättre nu än förr. Om vi/du har det bra eller dåligt nu är såklart en tolkningsfråga för individen. Men längre liv, högre levnadsstandard och mindre krig och våld är odisputabelt bättre.

Källa:
Steven Pinker
https://www.ted.com/talks/steven_pinker_is_the_world_
getting_better_or_worse_a_look_at_the_numbers/

Har valt ut ett antal skärmdumpar från hans presentation:





Bra grejer här ovan alltså, trendmässigt har vi mer demokratier, mindre våld, längre liv!



Ojoj vad vi jobbar och sliter, ja det gör vi men antalet timmar på arbete är minskande, och timmar för fri tid ökar även den. 

Med det sagt har vi såklart massor att fortsätta arbeta med. Men att längta tillbaks till en tid "förr" är att försämra för sig själv, och alla i sin omgivning.

Och det numera klassiska citatet: "In the age of information, ignorance is a choice"






Kommentarer



  1. Jag heter Linus SAARINEN och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10.45 eftersom bankerna inte fungerar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans mejl. combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar