Jag tjänar mer än vad mina investeringar gör


Där kom det!




Månadens sammanställning visar nu en nedgång för mitt egna innehav på drygt - 36.000kr. Tidigare skrytinlägg om att mina pengar tjänar mer än vad jag gör och ökat med ca + 18.000kr per månad under ett halvår verkar nu vara slut. Eller "trenden är bruten" kan jag också säga för att låta lite mildare.

Såklart tidens nedgång som ligger bakom det här, men jag fortsätter köpa på och har även testat Avanzas 0% "superlån"/kredit för att fylla på lite mer. Håller krediten runt 5000kr så riskerar jag inte att göra något överilat. Går det bra får jag öka över tid, mestadels tänkt för att fånga upp dippar som jag hoppas är tillfälliga.

Men en del lyser lite väl rött i portföljerna tycker jag. Trodde att jag skulle ha lite mer is i magen och inte reagera psykiskt alls. Men det gör jag. Så nu får jag hålla i mig, tro på strategin och bara fortsätta. Utdelningsaktier och investmentbolagen ska fyllas på, månad efter månad.

En positiv sak nu är att mina ansträngningar (högre lön, mer fritid, mindre utgifter) börjar visa sig då månadens sparkvot ligger på ca 30%, det är nästan rekord! Får jag fuska lite och ta med amortering på bostaden i denna sparkvot blir det 40,4%!

Med ett mål om 50% sparkvot är detta goda nyheter! Får hoppas att börsen vänder uppåt, som den verkar vara på väg att göra när detta inlägget skrivs. Det innebär då att veckans köp (3M, Investor, Skanska, Atlas Copco, ABB, Axfood) köps till en lägre kurs än vad det ser ut om en vecka. Eller så blir det tvärtom.


Off/on topic så är ett av mina favoritinnehav upp ca 18% i år, detta efter releasen av Red Dead Redemption 2; Take 2 Interactive

För övrigt ett suveränt bra spel med en detaljrikedom som överträffar allt jag sett hittills. Friheten i en stor västernvärld där du kan göra lite allt möjligt är fantastiskt. Grafiken ser ut som något hämtat ur Nvidias raytracing demos.


https://www.marketwatch.com/story/take-two-stock-soars-after-company-says-red-dead-redemption-2-made-725-million-on-opening-weekend-2018-10-30

Disclaimer: Jag äger Red Dead Redemption 2 till Xbox, och råder alla att köpa spelet.


Kommentarer


  1. Jag heter Linus SAARINEN och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10.45 eftersom bankerna inte fungerar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans mejl. combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar